desireeulin

Fokusträning inför omtentamen

I dagens träningspass lade jag all fokus på att göra nästan enbart övningar som jag tycker är kul och som jag känner mig stark i. Kör jag dem övningarna så får jag massa energi, tror på mig själv och bara känner glädje och styrka i att jag kan klara vad som helst och det är så viktigt för mig inför en tenta. Att bli underkänd på en tenta och samtidigt hålla motivationen och humöret uppe till den dagen att man ska göra omtenta så måste man även tro på sig själv vilket kan vara svårt, speciellt för mig. Så detta passet idag var väldigt viktigt både fysiskt och psykiskt. 

 

Dagens träningspass

Knäböj 4 set x 10 reps, 35 kg

Raka marklyft 3 set x 12 reps, 45 kg

Militärpress 3 set x 12 reps, 12,5 kg

Benspark i maskin 3 set x 10 rep, 25 kg

Ryggövning i maskin 3 set x 10 rep, 15 kg

 

Det krävs en hel del uppvärmning och töjning innan jag börjar göra mina lyft, speciellt på knäböj eftersom jag är ganska stel i min höft och måste mjuka upp den ordentligt innan jag börjar köra repetitionerna med vikterna  som jag skrivit ovan. Jag börjar ofta med att göra några set med kettlebell swing och mellan seten så stretchar jag ljumske, baksida lår och framför allt höften. När jag känner mig redo så börjar jag göra några knäböj med stång men utan några vikter och forsätter så tills det känns bra och jag hittar rätt teknik. Sedan lägger jag på vikter efterhand som jag känner att jag kan utföra 10 repetitioner utan att min teknik ändras. Så idag hade jag 35 kg som mest. Nu är det dags att hoppa in i duschen och sedan plugga återigen. 

/Desse

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas